Vinn en eksklusiv vintageveske hver dag mellom 21. og 27. okt | Meld deg på her
Meny
GRATIS FRAKT OVER 499,- OG ALLTID GRATIS RETUR
Kurv
0

Din shoppingbag er tom...

Forside FAQ

FAQ

Ofte stilte spørsmål

Retur og bytte

  • Har dere mottatt pakken min i retur?

    Hvis du har benyttet deg av returetikkene våre fra Bring kan du alltid søke på pakkenummeret hos posten.no for å se om pakken har kommet frem til butikken enda. Vær oppmerksom på at du ikke mottar noen bekreftelse på at returpakken din har kommet frem til butikken - den vil du først få når returen er behandlet, og beløpet tilbakebetales til deg.

    Butikkene har opptil 14 dagers behandlingstid, fra den dagen de mottar returen din, og så snart returen din er ferdig behandlet vil du motta en bekreftelse på mail. Fra du har mottatt bekreftelsen tar det opptil 7 virkedager før pengene er synlige på din konto. Dersom du har valgt å betale med Collector Bank, krediterer vi beløpet på fakturaen. Dersom du enda ikke har betalt, vil denne slettes, såfremt du ikke har andre varer stående på din ordre. Har du allerede betalt fakturaen må du ta kontakt med Collector Bank for å få tilbakebetalt beløpet. Collector Bank kan nås på telefon 22411455.

  • Er det gratis å sende en vare retur?

    Vi tilbyr alltid gratis retur hvis du benytter deg av den medfølgende returetiketten fra Bring som ligger vedlagt i pakken din. Vi dekker ikke returkostnaden dersom pakken er returnert på annen måte.

    Skulle du mot formodning ikke ha mottatt noen returetikett i pakken, vil du få mulighet til å skrive ut returetiketten etter at du har meldt inn returen din på nettsiden her: www.miinto.no/rma-product. Dersom du ikke har tilgang til en skriver ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice på telefon 22 41 36 35, så hjelper vi deg.

  • Kan jeg sende pakken min i retur med andre fraktfirmaer?

    Pakken din må sendes i retur via Posten, og kan ikke sendes i retur som oppkrav eller levering på døren. Vi anbefaler alltid at du sender pakken i retur ved å bruke våre fraktetiketter fra Bring, så er du sikker på at pakken returneres korrekt iht. våre returprosedyrer. Husk å be om kvittering på at pakken er innlevert på posten. Hvis du ikke har kvittering på at du har innlevert pakken, kan vi dessverre ikke etterlyse pakken eller tilbakebetale beløpet dersom pakken kommer bort. Retur er kun gratis ved bruk av våre egne etiketter.

  • Kan jeg sende pakken min i retur fra arbeidsplassen min?

    Det er helt opp til deg hvor du sender pakken i retur fra så lenge pakken sendes i Postens pakkestrøm, men vi anbefaler alltid at du sender pakken i retur ved å bruke våre fraktetiketter fra Bring, så er du sikker på at pakken returneres korrekt iht. våre returprosedyrer. Retur er kun gratis ved bruk av våre egne etiketter.

    Husk alltid å be om kvittering når du sender pakken! Hvis du ikke har en kvittering for forsendelsen, kan vi dessverre ikke etterlyse pakken eller tilbakebetale beløpet til deg hvis pakken kommer bort.

  • Jeg ønsker å bytte til en annen vare. Hvordan gjør jeg det?

    Vi kan dessverre ikke bytte til en annen vare, da Miinto består av mange ulike fysiske butikker. Det vil si at produktet du ønsker å bytte til høyst sannsynlig ikke kommer fra den samme butikken som produktet du allerede har kjøpt og mottatt. Du kan derimot sende varen i retur, og legge inn en ny bestilling på den varen du ønsker i stedet.

  • Jeg ønsker å bytte til en annen størrelse eller farge. Hvordan gjør jeg det?

    Hos miinto.no tilbyr vi deg å bytte varen til samme modell i en annen farge eller størrelse - helt gratis. Du må melde inn et ønske om bytting via returskjemaet vårt her: www.miinto.no/rma-product. Alle felt må fylles ut, og under "RETURÅRSAK / KOMMENTAR" velger du først returårsak, og i feltet "Hvilken størrelse ønsker du?" skriver du deretter en kommentar på hvilken farge/størrelse du ønsker å bytte til.
    Så snart butikken har mottatt returen din vil du motta en bekreftelse på at den nye fargen/størrelsen er på vei til deg. Skulle butikken mot formodning være utsolgt for den varianten du ønsker å bytte til, vil du få tilbakebetalt beløpet.

    Send varen i retur med medfølgende fraktetikett, og husk alltid å be om kvittering fra Posten! Hvis du ikke har kvittering på at du har innlevert pakken, kan vi dessverre ikke etterlyse pakken eller tilbakebetale beløpet dersom pakken kommer bort.

  • Det var ingen returetiketter i pakken min. Hvordan sender jeg varen i retur?

    Når du skal returnere en vare må returen alltid meldes inn via returskjemaet vårt her: www.miinto.no/rma-product. Skulle du mot formodning ikke ha mottatt en fraktetikett i pakken, vil du motta fraktetiketten på mail etter at returen er meldt inn. Fraktetiketten vil også kunne skrives ut fra kvitteringssiden. Dersom du ikke har mulighet til å skrive ut fraktetiketten ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice på telefon 22 41 36 35, så hjelper vi deg.

  • Jeg har en vare som jeg ønsker å returnere. Hvor skal jeg sende den?

    Du har 14 dager angrerett fra den dagen du mottar pakken. Før du sender en vare i retur skal du alltid melde inn returen elektronisk via denne linken: www.miinto.no/rma-product. Da aktiveres den medfølgende fraktetiketten, og det er også via denne at butikken kan tilbakebetale pengene til deg så snart de har mottatt og behandlet returen.

    Pakken skal sendes tilbake til den butikken du fikk varen tilsendt fra, og dersom du bruker våre fraktetiketter kan du være trygg på at pakken kommer frem til riktig adresse. Dersom du har bestilt varer fra flere butikker skal disse sendes tilbake hver for seg, til de ulike butikkene. Pass på at du setter riktig fraktetikett på riktig pakke. Det er alltid gratis å sende varer i retur så lenge du benytter deg av våre fraktetiketter.

    Pakken skal innleveres på Posten. Husk alltid å be om kvittering når du leverer fra deg pakken! Hvis du ikke har kvittering på at du har innlevert pakken, kan vi dessverre ikke etterlyse pakken eller tilbakebetale beløpet til deg dersom pakken kommer bort.

Levering

  • Hvor blir varene mine sendt fra?

    Når du handler hos miinto.no handler du lokalt, fra fysiske butikker rundt omkring i Norge. Varene ligger derfor ikke samlet på et lager, men blir sendt til deg direkte fra de fysiske butikkene. På den endelige ordrebekreftelsen din kan du under hvert produkt se hvilken butikk varen leveres fra.
    Hvis du har bestilt varer fra flere forskjellige butikker, leveres varene til deg i flere forsendelser. Du kan derfor også oppleve at varene dine ikke blir levert samme dag, men over et par dager.

    Noen varer kan også kjøpes fra butikker i omkringliggende land. Her kan du forvente noe lengre leveringstid.

  • Hvor er ordren min?

    Ordren din blir sendt til deg fra fysiske butikker rundt omkring i landet. Dersom ordren din er sendt med sporing vil du motta et sporingsnummer sammen med den endelige ordrebekreftelsen din, slik at du kan følge pakken. Vennligst merk at butikkene har opphenting/levering av pakker på ulike tidspunkt, og at det derfor kan ta opptil to dager før pakken kan spores. I noen tilfeller sendes varene som brevpost, uten sporing, og leveres da direkte i din postkasse.

    Vi ønsker å levere alle pakker innen fem virkedager. Skulle du hverken ha mottatt pakken eller kunne spore pakken innen da, ber vi at du tar kontakt med oss slik at vi kan undersøke det for deg.

  • Hvilke leveringsmuligheter har jeg?

    Vi sender pakkene våre med Bring eller Posten. Noen pakker kan også leveres som brevsendinger og leveres direkte i postkassen din. Ved kjøp for under 499 kr betaler du 69 kr for frakt, mens vi har gratis leveranse på alle ordre over 499 kr. Du kan også få pakken levert hjem på døren på kveldstid, mellom 17:00-21:00. Denne tjenesten koster 89 kr uavhengig av ordrebeløp.

    Vi ber deg være oppmerksom på at Posten ikke leverer pakker i helgene eller på helligdager. Ta alltid med gyldig ID og pakkenummer når du skal hente pakken din.

  • Hvordan leveres produktene mine?

    Produktene dine leveres til ditt nærmeste postkontor eller din privatadresse. Du mottar varene din enten samlet eller i separate pakker – dette avhenger av hvor mange, og hvilke butikker du har handlet hos.

    Dersom pakken sendes med sporing og kommer til ditt postkontor vil du motta hentemelding per mail og SMS. Sendes den som brev vil pakken bli forsøkt levert direkte i postkassen din, dersom det ikke er plass der, vil vil den bli sendt til ditt lokale postkontor – og da vil du motta hentemelding per post.

  • Hvor lang er leveringstiden deres?

    Vi leverer pakkene dine i løpet av 1-5 virkedager etter at du har mottatt en endelig ordrebekreftelse, dette så fremt det ikke er noe avvik i postgangen. Du mottar en e-post med et pakkenummer når pakken(e) din(e) er sendt fra butikken(e) vår(e). OBS! I noen tilfeller kan ordren sendes som brevsending, og vil bli forsøkt levert direkte i postkassen din.

    Vennligst merk at det kan gå opptil to dager før pakken din er registrert hos Posten. Vi ber deg også være oppmerksom på at Posten ikke leverer pakker i helgen eller på helligdager.

Ordrer

  • Hvordan kan jeg gjøre endringer på ordren min?

    Etter at du har lagt inn en ordre på miinto.no har vi dessverre ikke mulighet til å gjøre endringer på ordren din, da denne allerede er sendt videre til de fysiske butikkene våre. Vi ber derfor om at du kontrollerer bestillingen din og alle oppgitte opplysninger før du fullfører bestillingen.

    Når ordren din har blitt bekreftet av butikken, er det dessverre ikke lenger mulig for oss å fjerne varer eller annullere ordren din. Dersom du ikke har mottatt en endelig ordrebekreftelse enda, kan vi muligens fortsatt rekke å annullere ordren din. Hvis du oppdager feil på din ordre ber vi derfor om at du ringer til oss så raskt som mulig på telefon 22 41 36 35.

  • Hvorfor har jeg kun mottatt deler av ordren min?

    Siden miinto.no samarbeider med fysiske butikker rundt omkring i landet, kan det være at varene dine blir levert til deg fra flere forskjellige butikker. Derfor kan du motta varene dine enkeltvis i separate forsendelser, og fordelt over flere dager. Du kan alltid se på ordrebekreftelsen din hvor varene blir sendt fra, og følge de forskjellige pakkene via de medfølgende sporingsnumrene våre.

  • Hvordan reklamerer jeg for en vare?

    Du kan reklamere på en vare ved å kontakte oss på e-post til info@miinto.no eller via telefon på nummer: 22 41 36 35. Du vil motta videre instruksjoner avhengig av den konkrete situasjonen. Når du returnerer varen, ber vi deg beskrive problemet så detaljert som mulig. Varen skal alltid returneres til den butikken du har mottatt varen fra.

    Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje, og sørg for å få en kvittering for forsendelsen på postkontoret. Du har nemlig selv ansvar for pakken/varene til vi har mottatt forsendelsen. Ta derfor vare på postkvittering inkludert opplysninger om fraktkostnader og eventuelle sporingsnummer.

    Merk! Vi tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav eller lignende.

  • Hvorfor ble ordren min annullert?

    Vi beklager hvis én eller flere varer i ordren din har blitt annullert. Siden miinto.no består av fysiske butikker, kan det dessverre skje at butikkene våre må annullere én eller flere av varene som du har bestilt. Dette skyldes i så fall at varen kan ha blitt solgt i deres fysiske butikk samtidig som du har lagt inn din bestilling, og at lageret derfor ikke har vært korrekt oppdatert.

  • Hvorfor har dere hevet penger for en annullert vare?

    Først og fremst er vi veldig lei oss for at din ordre har blitt annullert. Hvis ordren din blir annullert, har vi heldigvis ikke trukket beløpet fra kontoen din enda. I noen tilfeller vil beløpet stå som reservert på kontoen din, men en slik reservasjon vil normalt utløses i løpet av syv virkedager. Hvis dette ikke skjer, kan du kontakte kundeservice, så vil vi prøve å få banken din til å frigi beløpet. Likevel gjør vi deg oppmerksom på at det ikke er alle banker som har mulighet til dette. Dersom banken ikke kan frigi beløpet, vil det stå reservert i henhold til bankens egne rutiner før det frigis automatisk.

  • Hvordan annullerer jeg ordren min?

    Så snart du har lagt inn en ordre i systemet vil vi sende denne videre til butikken som forhandler produktet. Butikken vil deretter behandle denne så fort som mulig, og så snart de har behandlet ordren har vi dessverre ikke lenger mulighet til å annullere denne. Derfor anbefaler vi at du alltid kontrollerer alle ordredetaljer før du fullfører ordren, og at du ringer til oss på telefon 22 41 36 35, så fort som mulig, dersom du oppdager feil på din ordre, slik at vi kan annullere ordren før den behandles av butikken.

    I tilfeller hvor vi ikke klarer å annullere ordren i tide kan du se avsnittet vårt for RETUR om hvordan man returnerer en ordre.

Shopping

  • Hvordan fungerer miinto?

    Miinto.no er en nettbutikk som formidler salg for over 400 fysiske butikker rundt omkring i landet. Når du bestiller en vare blir ordren din automatisk sendt videre til den butikken som du har bestilt varen fra gjennom oss. Butikkene våre har alltid 48 timer til å godkjenne ordren din, og det kan derfor gå opptil to dager før du mottar en endelig ordrebekreftelse. Varen blir deretter sendt med det samme, og leveres normalt til deg innen fem virkedager. Hvis en butikk ikke kan levere ordren din likevel, blir den sendt automatisk videre til andre butikker hos oss som fører samme produkt. Dersom en annen butikk hos oss kan levere varen vil prisen forbli den samme.

  • Hva skjer hvis en vare er utsolgt?

    Siden vi samarbeider med fysiske butikker, kan det dessverre skje at varen din blir solgt i butikken samtidig som du legger inn ordren din på miinto.no. Hvis dette skjer, vil du få beskjed om dette på e-post, og vi trekker selvsagt ikke penger fra kontoen din.

    Hvis du vil vite om varen kommer på lager igjen, kan du ta kontakt med butikken som selger varen direkte - i noen tilfeller kan butikken bestille varen til deg. Du finner informasjon om butikken ved siden av produktbeskrivelsen, når du har trykket deg inn på produktet.

  • Kan jeg prøve produktet, før jeg bestiller det?

    Hvis du finner et produkt på hjemmesiden vår som du gjerne vil se eller prøve på før du bestiller, må du gjerne besøke en av de fysiske butikkene våre. Du kan se hvilke av butikkene våre som har varen du ønsker på lager ved å se deres kontaktinformasjon og adresse ved siden av produktbeskrivelsen, når du har klikket deg inn på produktet. Det er dessverre ikke mulig å komme innom hovedkontoret vårt i Oslo og prøve varene, da vi ikke har noe varelager på denne adressen.

  • Hvor kan jeg finne mer informasjon om et produkt?

    Siden vi samarbeider med over 400 butikker rundt omkring i Norge, kan kundeservice dessverre ikke alltid svare på spesifikke spørsmål omkring de enkelte produktene på miinto.no. Du er alltid velkommen til å kontakte den enkelte butikken, slik at de kan veilede deg om de forskjellige produktene.

    Alle produktene på hjemmesiden har alltid informasjon om hvilken butikk som har varen på lager, samt et telefonnummer direkte til butikken.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med en butikk?

    Du kan komme i kontakt med butikkene våre ved å finne den ønskede varen på hjemmesiden. Ved siden av produktbeskrivelsen, når du har trykket deg inn på produktet, kan du se hvilken av butikkene våre som har varen på lager. Du kan enten ringe direkte til butikken eller sende butikken en melding via skjemaet under produktbeskrivelsen. Kjenner du navnet på butikken fra før, kan du enkelt søke etter butikken ved å gå under ”butikker” øverst til høyre og søke på butikkens navn.

  • Individuelle priser

    På Miinto handler du fra ulike klesbutikker, klesmerker og designere. Vi gjør vårt aller beste for at du alltid finner den beste prisen, men noen ganger kan du oppleve forskjelliger priser på ett og samme produkt. Dette er fordi alle priser er bestemt av våre Miinto-partnere, noe som betyr at prisen avhenger av hvilken Miinto-partner har produktet på lager. Hver gang du velger størrelse og farge vil du alltid se den laveste prisen tilgjengelig på det valgte produkt.

Betaling

  • Hvordan legger jeg til en rabattkode eller et gavekort?

    Har du vært så heldig å motta et gavekort eller en rabattkode på miinto.no, kan du legge til koden i feltet merket ”Legg til gavekort eller rabattkode” på høyre side i kassen. Hvis du bruker en mobil enhet ligger feltet øverst på skjermen. Husk å trykke ”Legg til” etter at du har skrevet inn koden, og sjekk at rabatten din er notert på ordren før du gjennomfører betalingen.

    Vær oppmerksom på at du kun kan bruke én kode per ordre, og at du derfor beklageligvis ikke kan kombinere både gavekort og rabattkode(r). Vi kan dessverre ikke legge til rabattkode(r) eller gavekort i ettertid av at en ordre er lagt inn.

    Det er ikke mulig å benytte seg av rabattkoder på vintageprodukter, vi forbeholder oss retten til en kansellering av bestilling hvor dette forekommer.

  • Hvordan betaler jeg med faktura eller delbetaling?

    I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi faktura og delbetaling som betalingsmetoder. Når du velger faktura/delbetaling får du varene dine hjem før du betaler. Deretter kan du velge å betale hele beløpet på én gang, eller å dele opp betalingen i mindre deler. Fakturaen forfaller etter 30 dager. Vær oppmerksom på at det påløper et fakturagebyr på 39 NOK. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling, og du må være minst 18 år gammel når du legger inn din ordre.

    Fakturaen får du tilsendt på mail til den mailadressen du har oppgitt ved bestilling. Når du har fått fakturaen, kan du velge å delbetale i maks 12 måneder ved å betale inn det laveste beløpet som står oppført på fakturaen. Ved delbetaling skal du påregne en rente på 22 %. Når du velger å betale med faktura blir det opprettet en kredittopplysning på personnummeret ditt. Det gjøres også en sammenligning med personnummeret og folkeregisteradressen for å være sikker på at personen som bestiller, er den han/hun gir seg ut for å være. Ved forsinket eller manglende betaling blir det debitert en avgift og morarente.

    Dersom du har ytterligere spørsmål til faktura eller delbetaling hos Collector Bank kan du ta kontakt med dem direkte på telefon 22 41 14 55.

Bruker/pålogging

Kundeservice

  • Hvordan kontakter jeg kundeservice?

    Dersom du ønsker å komme i kontakt med oss kan du ringe til kundeservice på telefon: 22 41 36 35, skrive til oss på chat, eller sende oss en e-post til info@miinto.no. Vennligst ha ditt ordrenummer klart, slik at vi kan hjelpe deg på best mulig måte.

    Våre åpningstider:
    Mandag-torsdag: 09:00-12:00 og 13:00-17:00
    Fredag: 09:00-12:00 og 13:00-16:00

    Våre telefoner og chat er stengt mellom 12:00 og 13:00 hver dag.