Gratis frakt over 499,- | Kjøp fra lokale klesbutikker Kjøp fra lokale klesbutikker
GRATIS FRAKT OVER 499,- OG ALLTID GRATIS RETUR
0 NOK
Forside FAQ

FAQ

Ofte stilte spørsmål

Retur og Bytte

  • Har dere mottatt pakken min i retur?

    Hvis du har benyttet deg av returetikkene våre fra Bring kan du alltid søke på pakkenummeret hos posten.no for å se om pakken har kommet frem til butikken. Vær oppmerksom på at du ikke mottar noen bekreftelse på at returpakken din har kommet frem til butikken - den vil du først få når returen er behandlet av den fysiske butikken, og beløpet tilbakebetales til deg. Butikkene har opptil 14 dagers behandlingstid, fra den dagen de mottar returen din, og så snart returen din er ferdig behandlet vil du motta en bekreftelse på mail. Fra du har mottatt bekreftelsen tar det opptil 7 virkedager før pengene er synlige på din konto. Dersom du har valgt å betale med Collector Bank, krediterer vi beløpet på fakturaen. Dersom du enda ikke har betalt, vil denne slettes, såfremt du ikke har andre varer stående på din ordre. Har du allerede betalt fakturaen må du ta kontakt med Collector Bank for å få tilbakebetalt beløpet. Collector Bank kan nås på telefon 22411455.

  • Er det gratis å sende en vare retur?

    Vi tilbyr alltid gratis retur hvis du benytter deg av den medfølgende returetiketten fra Bring som ligger i pakken din. Vi dekker ikke returkostnaden dersom pakken er returnert på annen måte. Skulle du mot formodning ikke ha mottatt noen returetikett i pakken, vil du få mulighet til å skrive ut returetiketten etter at du har meldt inn returen din på nettsiden. Dersom du ikke har tilgang til en printer ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice på telefon 22413635, så hjelper vi deg.

  • Kan jeg sende pakken min i retur med andre fraktfirmaer?

    Pakken din må sendes i retur via Posten, og kan ikke sendes i retur som oppkrav eller levering på døren. Vi anbefaler alltid at du sender pakken i retur ved å bruke våre fraktetiketter fra Bring, så er du sikker på at pakken returneres korrekt iht. våre returprosedyrer. Vi anbefaler alltid at du ber om kvittering på at pakken er innlevert på posten. Hvis du ikke har kvittering på at du har innlevert pakken, kan vi dessverre ikke etterlyse pakken eller tilbakebetale beløpet dersom pakken kommer bort. Retur er kun gratis ved bruk av våre egne etiketter.

  • Kan jeg sende pakken min i retur fra arbeidsplassen min?

    Det er helt opp til deg hvor du sender pakken i retur fra så lenge pakken sendes i Postens pakkestrøm, men vi anbefaler alltid at du sender pakken i retur ved å bruke våre fraktetiketter fra Bring, så er du sikker på at pakken returneres korrekt iht. våre returprosedyrer. Retur er kun gratis ved bruk av våre egne etiketter. Husk alltid å be om kvittering når du sender pakken! Hvis du ikke har en kvittering for forsendelsen, kan vi dessverre ikke etterlyse pakken eller tilbakebetale beløpet hvis pakken kommer bort.

  • Jeg ønsker å bytte til en annen vare. Hvordan gjør jeg det?

    Vi kan dessverre ikke bytte til en annen vare, da Miinto består av mange ulike fysiske butikker. Det vil si at produktet du ønsker å bytte til høyst sannsynlig ikke kommer fra den samme butikken som produktet du allerede har kjøpt og mottatt. Du kan derimot sende varen i retur, og legge inn en ny bestilling på den varen du ønsker i stedet.

  • Jeg ønsker å bytte til en annen størrelse eller farge. Hvordan gjør jeg det?

    Hos miinto.no tilbyr vi deg å bytte varen til samme modell i en annen farge eller størrelse - helt gratis. Du må melde inn et ønske om bytting via returskjemaet vårt her: www.miinto.no/rma-product. Alle felt må fylles ut, og under "RETURÅRSAK / KOMMENTAR" velger du først returårsak, og i feltet "Hvilken størrelse ønsker du?" skriver du deretter en kommentar på hvilken farge/størrelse du ønsker å bytte til. Send varen i retur med medfølgende fraktetikett, og husk alltid å be om kvittering fra Posten! Hvis du ikke har kvittering på at du har innlevert pakken, kan vi dessverre ikke etterlyse pakken eller tilbakebetale beløpet dersom pakken kommer bort. Så snart butikken har mottatt returen din vil du motta en bekreftelse på at den nye fargen/størrelsen er på vei til deg. Skulle butikken mot formodning være utsolgt for den varianten du ønsker å bytte til, vil du få tilbakebetalt beløpet.

  • Det var ingen returetiketter i pakken min. Hvordan sender jeg varen i retur?

    Når du skal returnere en vare må returen alltid meldes inn via returskjemaet vårt her: www.miinto.no/rma-product. Skulle du mot formodning ikke ha mottatt en fraktetikett i pakken, vil du motta fraktetiketten på mail etter at returen er meldt inn på nettsiden. Fraktetiketten vil også kunne skrives ut fra kvitteringssiden. Dersom du ikke har mulighet til å skrive ut fraktetiketten ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice på telefon 22413635, slik at vi får hjulpet deg.

  • Jeg har en vare som jeg ønsker å returnere. Hvor skal jeg sende den?

    Returvaren din skal sendes tilbake til den samme butikken den ble sendt fra. Det ligger alltid en medfølgende returetikett i pakken din med returadressen til butikken. Vennligst merk at returetiketten din skal aktiveres via returskjemaet vårt før du kan bruke den.

    Du kan registrere returen din her: www.miinto.no/rma-product

    Husk alltid å få en kvittering fra innleveringsstedet, slik at du har bevis for at returpakken din er sendt.

Levering

  • Hvor blir varene mine sendt fra?

    Når du handler hos Miinto.no handler du lokalt, fra fysiske butikker rundt omkring i Norge. Varene ligger derfor ikke samlet på et lager, men blir sendt til deg direkte fra de fysiske butikkene. På den endelige ordrebekreftelsen din kan du under hvert produkt se hvilken butikk varen leveres fra. Hvis du har bestilt varer fra flere forskjellige butikker, kommer varene du har bestilt i flere forsendelser. Du kan derfor også oppleve at varene dine ikke blir levert samme dag, men over et par dager. Noen varer kan også kjøpes fra butikker i omkringliggende land. Her kan du forvente noe lengre leveringstid.

  • Hvor er ordren min?

    Ordren din blir sendt til deg fra våre fysiske butikker rundt omkring i landet, og dersom ordren er sendt med sporing vil du alltid motta et sporingsnummer fra Bring slik at du kan følge pakken din.

    Vennligst merk at det kan variere når på dagen de forskjellige butikkene leverer pakker på posten/har henting i butikken sin, og det kan derfor gå opptil to dager før du kan spore pakken din. Går det lengre tid, ber vi deg kontakte miinto.no, eller butikken, slik at vi kan undersøke når pakken er sendt fra butikken. Vi ber deg være oppmerksom på at Posten ikke leverer pakker i helgen eller på helligdager.

  • Hvilke leveringsmuligheter har jeg?

    Vi sender alltid pakkene våre via Bring eller Posten. Ved et samlet kjøp for over 499 kr leverer vi gratis til nærmeste Postkontor eller til din arbeidsplass. Noen pakker kan også leveres som brevsendinger og leveres direkte i postkassen din. Ved kjøp for under 499 kr betaler du 69 kr for frakt.

    Du kan også få levert pakken hjem på døren på kveldstid. Denne tjenesten koster 89 uavhengig av ordrebeløp. Vi ber deg være oppmerksom på at Posten ikke leverer pakker i helgen eller på helligdager.

    Ovenstående priser gjelder kun for forsendelser i Norge. Hvis du ønsker å få varene tilsendt til et annet land, betales en fast porto pr. butikk du handler fra. Ta alltid med gyldig ID og pakkenummer når du skal hente pakken din.

  • Hvordan leveres produktene mine?

    Produktene dine leveres til ditt nærmeste postkontor eller på din privatadresse. Du mottar varene dine enten samlet eller i separate pakker – dette avhenger av hvor mange og hvilke butikker du har handlet hos.

  • Hvor lang er leveringstiden deres?

    Vi leverer pakkene dine i løpet av 1–5 virkedager etter at du har mottatt en endelig ordrebekreftelse. Du mottar en e-post med et pakkenummer når pakken(e) din(e) er sendt fra butikkene våre. Obs! I noen tilfeller kan ordren sendes som brevsending, og vil leveres direkt i postkassen din. Vennligst merk at det kan gå opptil to dager før pakken din er registrert hos Posten. Vi ber deg også være oppmerksom på at Posten ikke leverer pakker i helgen eller på helligdager.

Ordrer

  • Hvordan kan jeg gjøre endringer på ordren min?

    Når du har lagt inn en ordre på miinto.no, har vi dessverre ikke mulighet for å gjøre endringer på ordren din, da ordren allerede er sendt videre til de fysiske butikkene våre.

    Hvis du ikke har mottatt en endelig ordrebekreftelse, kan vi kanskje fortsatt rekke å annullere ordren din.
    Når ordren din har blitt bekreftet av butikken, er det dessverre ikke lenger mulig for oss å fjerne varer eller annullere ordren din.

  • Hvorfor har jeg kun mottatt deler av ordren min?

    Siden miinto.no samarbeider med fysiske butikker rundt omkring i landet, kan det være at varene dine blir levert til deg fra flere forskjellige butikker. Derfor kan du motta varene dine enkeltvis hvis de kommer fra flere forskjellige butikker.

    Du kan alltid se på ordrebekreftelsen din hvor varene blir sendt fra og følge de forskjellige pakkene via de medfølgende sporingsnumrene våre.

  • Hvordan reklamerer jeg for en vare?

    Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post til info@miinto.no eller via telefon på 22 41 36 35.

    Du vil motta videre instruksjoner avhengig av den konkrete situasjonen.
    Når du returnerer varen, ber vi deg beskrive problemet så detaljert som mulig. Varen skal alltid returneres til den butikken du har mottatt varen fra.

    Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje, og sørg for å få en kvittering for forsendelsen. Du har nemlig selv ansvar for pakken/varene til vi har mottatt forsendelsen. Ta derfor vare på postkvittering inkl. opplysninger om fraktkostnader og ev. sporingsnummer.

    Merk! Vi tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav eller lignende.

  • Hvorfor ble ordren min annullert?

    Vi beklager hvis én eller flere varer i ordren din ble annullert.

    Siden miinto.no består av fysiske butikker, kan det dessverre skje at butikkene våre må annullere én eller flere av varene som du har bestilt.
    Dette skyldes at varen kan ha blitt solgt i deres fysiske butikk samtidig som du har lagt inn ordren, og at lageret derfor ikke har vært oppdatert.

  • Hvorfor har dere hevet penger for en annullert vare?

    Først og fremst er vi lei oss for at du har fått annullert en ordre. Hvis ordren din blir annullert, har vi heldigvis ikke trukket beløpet fra kontoen din enda.

    I noen tilfeller vil beløpet stå som reservert på kontoen din. En reservasjon vil normalt utløses i løpet av 2-5 virkedager. Hvis dette ikke skjer, kan du kontakte kundeservice, så vil vi prøve å få banken din til å frigi beløpet. Likevel gjør vi deg oppmerksom på at det ikke er alle banker som har mulighet for dette. Hvis banken ikke kan frigi beløpet, vil det stå reservert iht. bankens egne rutiner før det frigis automatisk.

  • Hvordan annullerer jeg ordren min?

    Så snart du har lagt inn en ordre i systemet, sender vi den videre til butikken som forhandler produktet. Butikken vil deretter behandle den så fort som mulig.

    Derfor anbefaler vi at du alltid ringer til oss på 22 41 36 35, slik at vi kan annullere ordren før den blir behandlet av butikken.

    Vær oppmerksom på at vi ikke har mulighet for å annullere ordren din hvis butikken allerede har behandlet den. Se i stedet avsnittet for RETUR.

Shopping

  • Hvordan fungerer miinto?

    Miinto.no er en nettbutikk som formidler salg for over 300 fysiske butikker fordelt rundt i landet.

    Når du bestiller en vare, vil blir ordren din derfor automatisk sendt videre til den butikken som du har bestilt varen hos. Butikkene våre har alltid 48 timer til å godkjenne ordren din, og det kan derfor gå opptil to dager før du mottar en endelig ordrebekreftelse. Varen blir deretter sendt med det samme.

    Hvis en butikk ikke kan levere ordren din likevel, blir ordren din automatisk videresendt til butikkene som fører samme produkt. I så tilfelle vil prisen forbli den samme.

  • Hva skjer hvis en vare er utsolgt?

    Siden vi samarbeider med fysiske butikker, kan det dessverre skje at varen din blir solgt i den fysiske butikken samtidig som du har lagt inn ordren din på miinto.no. Hvis dette skjer, vil du få beskjed om dette på e-post, og vi trekker selvsagt ikke pengene fra kontoen din.

    Hvis du vil vite om varen kommer på lager igjen, kan du kontakte butikken som selger varen. I noen tilfeller kan butikken sende varen hjem til deg. Du finner informasjon om butikken under produktbildet.

  • Kan jeg prøve produktet, før jeg bestiller det?

    Hvis du finner et produkt på hjemmesiden vår som du gjerne vil se eller prøve på før du bestiller, må du gjerne besøke en av de fysiske butikkene våre. Du kan se hvilke av butikkene våre som har varen på lager under bildet av produktet.

    Det er dessverre ikke mulig å komme innom hovedkontoret vårt i Oslo og prøve varene, da vi ikke har noe varelager på adressen.

  • Hvor kan jeg finne mer informasjon om et produkt?

    Siden vi samarbeider med over 300 butikker rundt omkring i Norge, kan kundeservice dessverre ikke alltid svare på spesifikke spørsmål omkring de enkelte produktene på miinto.no. Du er alltid velkommen til å kontakte den enkelte butikken, slik at de kan veilede deg om de forskjellige produktene.

    Alle produktene på hjemmesiden har alltid informasjon om hvilken butikk som har varen på lager, samt et telefonnummer til butikken.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med en butikk?

    Du kan komme i kontakt med butikkene våre ved å finne den ønskede varen på hjemmesiden. Her vil det fremgå under bildet av produktet hvilken av butikkene våre som har varen på lager. Du kan enten ringe direkte til butikken eller sende butikken en melding via skjemaet under produktet.

    Kjenner du navnet på butikken fra før, kan du enkelt søke i søkefeltet på miinto.no, så finner du informasjon om butikken der.

Betaling

  • Hvordan legger jeg til en rabattkode eller et gavekort?

    Har du vært så heldig å motta et gavekort eller en rabattkode på miinto.no, kan du legge til koden i feltet merket "Legg til gavekort eller rabattkode" når du går til kassen. Hvis du bruker mobil ligger feltet øverst på skjermen, og nederst i høyre hjørne hvis du bruker data.

    Husk å sjekke at rabatten din er notert på ordren før du gjennomfører betalingen. Vær oppmerksom på at du kun kan bruke én kode pr. ordre, og derfor dessverre ikke kan kombinere både gavekort og rabattkoder.

    Vi kan dessverre ikke legge til rabattkoder eller gavekort i ettertid av at en ordre er lagt inn.

  • Hvordan betaler jeg med faktura eller delbetaling?

    I samarbeid med Collector Credit AB tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger faktura/delbetaling, får du varene dine hjem før du betaler. Deretter kan du velge å betale hele beløpet på én gang eller å dele opp betalingen i mindre deler. Fakturaen forfaller etter 30 dager. Vær oppmerksom på at det påløper et fakturagebyr på 39 NOK. Du kan kun bestille til din registrerte adresse i folkeregisteret når du velger faktura eller delbetaling, og du må være minst 18 år gammel når du legger inn ordren.

    Når du har fått fakturaen, kan du velge å delbetale i maks 12 måneder ved å betale inn det laveste beløpet som står oppført fakturaen. Ved delbetaling skal du påregne en rente på 22 %. Når du velger å betale med faktura, blir det opprettet en kredittopplysning på personnummeret ditt. Det gjøres også en sammenligning med personnummeret og folkeregisteradressen for å være sikker på at personen som bestiller, er den han/hun gir seg ut for å være. Ved forsinket eller manglende betaling blir det debitert en avgift og morarente.

Bruker/pålogging

Kundeservice

  • Hvordan kontakter jeg kundeservice?

    Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, kan du alltid ringe til kundeservice på telefon 22 41 36 35 eller skrive til info@miinto.no.

    Vennligst ha ordrenummeret ditt klart, slik at vi kan hjelpe deg på best mulig måte.

    Åpningstider:
    Mandag til torsdag: 09.00–17.00
    Fredag: 09.00–16.30