ALLTID GRATIS FRAKT OG RETUR!

Ofte stilte spørsmål

Hvor sendes dine varer fra?

Miinto.no fungerer som et mellomledd mellom deg som kunde og lokale, norske butikker som sender deg varen(e) direkte. Butikken mottar din bestilling via miinto.no, og sender varen hjem til deg. Dette betyr at din bestilling kan leveres fra flere ulike butikker, rundt om i Norge, og at bestillingen din kan leveres i separate forsendelser. Merk! Enkelte av våre butikker leverer varene sine fra andre land enn Norge (Danmark eller Sverige), og tollavgifter / MVA kan tilkomme i tillegg til prisen på varen, når denne blir levert. Du kan alltid se hvilken butikk du bestiller varer fra, under bildet av produktet du bestiller. 

Hva skjer dersom butikken ikke har min vare på lager? Får jeg pengene min refundert?

Ettersom butikken som selger klær på miinto.no også har varene i sin butikk kan de i noen tilfeller gå tom for enkelte varer, før de får oppdatert lageret på nettsiden. Dersom dette mot formodning skulle skje vil du få en e-post om dette innen senest 3 dager. Pengene som blir reservert på ditt kort ved bestilling blir da selvsagt ikke trukket, men reservasjonen kan i noen opprettholdes en dag eller to, alt etter hvilken bank du bruker.
 

Jeg er i tvil om hvilken størrelse jeg bruker, hva skal jeg gjøre?

Du kan kontakte butikken som leverer det enkelte produktet direkte, da de har oversikt over spesifikke detaljer om produktet og størrelsene. Kontaktinformasjon til butikken finner du under bildet på produktvisningssiden. Du har også 14 dagers retur- og ombytterett hos miinto.no.
 

Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?

Du kan kontakte vår kundeservice alle hverdager mellom 09.00 og 17.00 (fredager 09.00 og 16.30) på telefon; 22 41 36 35. Alternativt kan du kontakte oss via vår online chat-support, eller sende e-post til info@miinto.no - med garantert svar innen 24 timer alle hverdager.

Hva om varen er utsolgt hos en butikk? Kan dere da levere varen?

Hvis et produkt blir utsolgt etter du har lagt inn en bestilling, vil vi hos miinto.no forespørre alle butikker som er tilknyttet og som selger merket i deres fysiske butikk, om de kan levere varen istedet. Du vil alltid kun bli belastet summen som du opprinneligt har kjøpt varen for. Såfremt varen er utsolgt i alle våre butikker, vil du motta e-post om dette.
Det vil selvfølgelig aldri bli trukket penger for en vare som ikke kan leveres.

Jeg ønsker mere informasjon om en vare, hva skal jeg gjøre?

Butikken tilknyttet miinto.no forsøker alltid å beskrive produktene på siden best mulig. Har du spørsmål som krever ytterligere utdypning, kontakt da butikken direkte på telefon eller e-post. Du kan finne kontaktopplysninger på butikkene under bildet på produktvisningssiden. Ellers er du alltid velkommen til å kontakte personalet hos miinto,no så vil vi forsøke å hjelpe deg så godt vi kan.
 

Hvilke betalingsmetoder godtar dere?

Bestilling og betaling foregår online. Miinto.no mottar betaling med betalingskort, eller via faktura gjennom Collector. Du mottar ved bestilling en e-post som bekrefter din bestilling, samt når butikken reagerer på din bestilling. Det er først når du mottar en mail fra butikken, hvor de aksepterer din bestilte vare, at vi trekker pengene fra din konto. Dersom du har bestilt faktura eller delbetaling gjennom Collector må alle spørsmål angående dette rettes mot Collector direkte. Kontaktinformasjon til Collector finner du på www.collector.no.
 

Er det sikkert å bestille online hos miinto.no?

Ved din bestilling godkjennes ditt betalingskort automatisk hos PBS via en sikker server hos DIBS. Alle opplysninger sendes i krypteret form. Du tar derfor ingen risiko når du handler hos miinto.no!
 

Kan jeg hente mine varer direkte på deres lager?

Miinto.no har ikke noe lager. Når du har avgitt en bestilling på miinto.no sendes varene hjem til deg direkte fra butikken du har handlet hos på miinto.no. Ønsker du ytterligere informasjon om dette, er du velkommen til å kontakte miinto.no.
 

Hvor lang tid går det, før jeg mottar min bestilling?

Alle bestillinger som blir utført innen kl. 11.00 på hverdager, avsendes som regel samme dag. Normal leveringstid til adresser i Norge er 1-5 virkedager. Miinto.no tar forbehold om at det kan forekomme forsinkelser. Merk! Dersom varen du har bestilt sendes fra en av de få butikkene våre som holder til i annet land enn Norge vil det være noe lenger leveringstid.

Hvor lang returrett har jeg?

På miinto.no har du 14 dages angrerett, hvis du ombestemmer deg for kjøpet, kan du alltid sende varen i retur eller avlevere produktet direkte i butikken du har kjøpt produktet fra, og få pengene tilbake. For å benytte deg av returretten må du bruke returskjema som du finner her. Skriv så ut kvittering og legg ved varen når du sender den i retur til butikken som har sendt deg varen(e). Miinto.no dekker ikke returkostnadene. Dersom butikken pålegges å betale dine returkostnader vil du bli ilagt en faktura på det beløpet. Du skal alltid hente ut din vare på utleveringssted FØR du sender varen i retur. Du kan ikke returnere varen din gjennom Mypack utleveringssted, kun gjennom Posten Norge.
 

Skal jeg betale porto?

Det er gratis frakt på alle bestillinger over 499,-. For bestillinger på mindre enn 499,- koster frakten 69,-.
 

Hvilke land leverer dere til?

Det er opp til hver enkelt butikk på miinto.no om de vil levere varer til utlandet. Dette er fordi en forsendelse til utlandet krever ytterligere utlegg på porto, og ytterligere ekspedering fra de butikksansatte. Du vil motta en bekreftelse dersom din vare blir sendt, eller ikke. Dersom du bor i utlandet vil det forekomme noe lenger leveringstid, og tollavgifter kan tilkomme.

 

Hva skjer dersom min pakke ankommer når jeg ikke er hjemme?

I så fall vil du motta en hentelapp i din postkasse, per e-post eller per sms, som forteller deg hvor du kan hente din pakke.

 

Kan jeg komme forbi og returnere eller bytte en vare?

Da miinto.no ikke har et lager, skal alle henvendelser avtales på forhånd. Du kan naturligvis alltid, innenfor 14 dager fra du har mottatt din vare, bytte eller returnere din vare. Se under punktet for 14 dagers angrefrist for mer informasjon om dette.
 

Jeg vil returnere en vare, hva gjør jeg?

For å returnere en vare som du har kjøpt via miinto.no må du fylle ut returskjema på nett, som du finner her. Etter du har fylt ut skjemaet skal du skrive ut kvitteringssiden som kommer opp, og legge denne ved varen som du skal returnere. Du skal returnere varen til den butikken som har sendt deg varen, og adressen finner du på e-postbekreftelsen du fikk ved bestilling, eller under "butikker" på www.miinto.no. Du har 14 dagers returrett fra den dagen du mottar varen, som betyr at varen skal være kommet til butikken INNEN 14 dager etter at du har mottatt den. Du står selv ansvarlig for alle kostnader tilknyttet retursendingen, og vil bli fakturert i etterkant for returporto dersom du ikke har betalt dette ved sending. Du skal alltid hente ut din vare på utleveringsstedet FØR du sender varen i retur. Du vil bli fakturert for returkostnadene i etterkant dersom du lar være å hente ut sendingen.



 

Det er en mangel eller feil på en vare, hva gjør jeg?

Miinto.no samarbeider med fysiske klesbutikker, som ALLTID kontrollerer alle varer innen avsendelse. Skulle det likevel forekomme feil eller skader på en vare har du i henhold til kjøplovens bestemmelser en reklamasjonsrett i 24 måneder. Dette betyr at du kan klage over feil og mangler innenfor denne perioden. Alle klager etter 14 dages full returret anbefales å bli rettet direkte til butikken hvor du har kjøpt varen, for hurtigere behandling av reklamasjonen. For å finne adressen til butikken du har kjøpt varen fra, kan du se det på produktsiden, kontakte miinto.no eller se i ordrebekreftelsen og trykke på linken med butikkens navn.
 

Hvordan handler jeg hos miinto.no?

Det er enkelt å handle på miinto.no! Du velger først produktet som du ønsker, samt farge og størrelse.Deretter trykker du deg inn i kurven (høyre hjørne) og sjekker om den korrekte vare er lagt i kurven. Trykk så "neste". På neste side skal du utfylle leveringsadresse og evt. faktureringsadresse, trykk deretter igjen på "neste". Deretter legger du inn enten kortopplysninger, eller velger faktura eller delbetaling gjennom Klarna. Når du så velger "fullfør" vil du etter kort tid motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Når butikken har godkjent din bestilling vil du motta en ny e-post om dette.
 

Hvor lenge er de gjeldende priser på miinto.no aktuelle?

Butikkene går løpende inn og redigerer produkter og priser, derfor kan varens pris variere fra dag til dag. I det øyeblikket du bestiller en vare, vil den bli solgt til den anførte pris ved betalingstidspunktet, selv om prisen evt. etterfølgende blir endret.

 

Må jeg betale for retur?

Nei, hos miinto.no er det alltid gratis retur. For å få gratis retur bruker du returetiketten du mottok sammen med bestillingen din. Returetiketten festes på pakken, og pakken leveres deretter inn på ditt lokale postkontor.