ALLTID 14 DAGER ANGRERETT OG GRATIS RETUR!

Handelsbetingelser

Leverings-, bestillings- og betalingsinformasjon

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra miinto.no. Betingelsene gjelder i alle tilfeller hvor det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom kjøper og miinto.no.

Bestilling hos miinto.no

Miinto.no er et online kjøpesenter, med over 400 fysiske butikker fra hele Norge, samt enkelte butikker fra Danmark og Sverige.
Du ser hvilken butikk som leverer varen, samt kontaktinformasjon til butikken, under produktbildet av hver enkelt vare. Dette ser du når du har klikket deg inn på produktet, på samme side som alternativet for å legge varen i din shoppingbag er. Leveringstiden kan ta noe lengre tid dersom du har bestilt fra en dansk eller svensk butikk. Tollavgifter kan tilkomme ved levering fra Danmark eller Sverige.

Når bestillingen din er registrert, og du har mottatt en bestillingsbekreftelse per e-post, vil den aktuelle butikken motta bestillingen din elektronisk. Butikken skal så behandle bestillingen, og enten «akseptere» eller «avslå» denne. Butikken skal behandle bestillingen innen 48 timer, og du vil deretter motta en e-postbekreftelse på om bestillingen din er «akseptert» eller «avslått». Dersom du har bestilt varer fra flere ulike butikker skal du motta en bekreftelse fra hver enkelt butikk. Hvis butikken(e) du har bestilt varer fra ikke kan levere hele, eller deler, av bestillingen din vil forespørselen automatisk sendes videre til andre butikker på miinto.no, slik at også disse kan akseptere eller avslå bestillingen. Dette vil også skje innenfor 48 timer etter at bestillingen er registrert. Årsaken til at en bestilling avslås er i de fleste tilfeller at varen ikke lenger er tilgjengelig hos den butikken som har mottatt bestillingen din. Du vil ikke bli forespurt å endre din bestilling dersom hele, eller deler, av bestillingen ikke kan leveres. Skulle hele, eller deler, av bestillingen din ikke kunne leveres vil du selvsagt ikke bli fakturert eller belastet for dette.

OBS! Over påske blir bestillinger liggende noe lenger grunnet færre virkedager.

Miinto kan ikke kansellere bestillinger som allerede har blitt akseptert, og må kontaktes så snart som mulig per telefon 22413635 (på virkedager mellom 09.00 og 17.00) dersom du mot formodning skulle ønske å kansellere din bestilling.

Miinto.no tar forbehold om at de automatiske e-postene som skal sendes ut kan bli forsinket, eller levert til feil e-postadresse.

Alle varer til salgs på miinto.no kan brukes i Norge.

Sending og levering

Levering av varer fra miinto.no anses som gjennomført når kunden har fått varen utlevert. Varene skal sendes innenfor maksimalt 5 dager etter at bestillingen er registrert. Sending skjer først etter at du som kunde har mottatt en bekreftelse på at bestillingen din er akseptert. Levering skal normalt skje innenfor 1-5 virkedager etter at bestillingen er behandlet. Varene sendes med Posten Norge/BRING, Postnord eller andre fraktleverandører i Norge, og kan ankomme postkontor, Mypack-utleveringssted, post-i-butikk eller direkte i din postkasse. Dette er avhengig av fraktmetode og fraktleverandør.

Miinto.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom sendingen din blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at du mottar denne så raskt som mulig.

Dersom butikken du bestiller fra er lokalisert i annet land enn Norge kan det tilkomme øvrige avgifter i form av tollklareringsgebyr eller MVA. Du finner alltid informasjon om hvilken butikk som leverer varen under varebeskrivelsen når du har klikket deg inn på denne, på samme side som du kan legge varen i din shoppingbag.

Du er selv ansvarlig for at kunde- og leveringsopplysningene du har oppgitt er korrekte, og vi anbefaler at du alltid kontrollerer disse etter gjennomført bestilling. Dersom du skulle oppdage feil i opplysningene dine ber vi om at du gir oss beskjed om dette, så snart som mulig, per telefon 22413635 (på virkedager mellom 09.00 og 17.00). Eventuelle feillevranser/bortkomne pakker vil, ved feil opplysninger, være kundens ansvar.

Dersom du mot formodning ikke skulle ha mottatt bestillingen din innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt med kundeservice (info@miinto.no), eller direkte med den butikken du har handlet hos. Dersom du mot formodning ikke skulle motta varene dine får du selvsagt refundert det du har betalt. Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering vil du ha beløpet refundert senest innen 14 virkedager.

Dersom du har bestilt levering på døren med Bring blir du belastet 129,-i fraktkostnader. Dersom du har bestilt varer fra flere enn én butikk vil varene også leveres separat til deg på døren. Du vil bli kontaktet på oppgitt telefonnummer før varene kjøres ut til deg, og de leveres mellom 17.00 og 21.00. Dersom Bring ikke kan levere på døren der du bor blir du informert om dette, og du vil da ikke bli belastet for frakt.

Risikoen for varen(e)

Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottagelsen, er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den bevarer kunden angreretten om skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen da varen ved en eventuell reklamasjon, eller ved skade, anbefales å leveres tilbake i original innpakning.

Betalingsvilkår

Miinto.no AS (organisasjonsnummer 895977012).

MVA på 25% inngår i alle priser. For personer bosatt på Svalbard, som skal ha MVA-fritak, må dere ta kontakt med vår kundeservice vedrørende dette.

Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post, med mindre du har handlet hos en av våre få butikker som er lokalisert utenfor Norge. Dersom butikken du handler fra er lokalisert utenfor Norge kan det tilkomme øvrige tollklareringsavgifter og MVA. Informasjon om hvilken butikk som leverer varene dine kan du se under produktbildet og produktbeskrivelsen før du legger varen i din shoppingbag.

Du kan selv velge den betalingsmåten som passer deg best. Du kan velge å betale med betalingskort, faktura eller ved fast delbetaling gjennom Collector.

For å benytte deg av Collector som betalingsmetode må du ha fylt 18 år.

For bestilling av varer betalt med betalingskort må du ha fylt 15 år, eller ha godkjenning fra din(e) foresatte.

Pris på salgs- eller tilbudsvarer gjelder så lenge lageret rekker.

Kortbetaling

Når du betaler per kort tilkommer det følgende gebyrer:
Betaling med norsk utstedte betalingskort: 1,75 % av kjøpssummen, minimum 0,70 kr. pr. transaksjon.
Betaling med utenlandsk utstedte betalingskort: 3,75 % av kjøpssummen, minimum 1,95 % pr. transaksjon.

Slik betaler du med kort:
Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
Velg betaling med VISA eller Mastercard.
Fyll inn kortnummer, utløpsmåned- og år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene).
Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.

Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen evt. blir utløst. Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet hos butikken, og vil utløses igjen dersom bestillingen din blir avslått.
Dersom kun deler av bestillingen din kan leveres vil det kun trekkes penger for de varene som kan leveres til deg, og det resterende av reservasjonen vil igjen bli utløst og disponibelt på din konto.

Fakturabetaling via Collector

Når du velger faktura («Betal om 30 dager») som betalingsmetode er det Collector som håndterer dette. Du betaler et engangsgebyr á 39,- inkl.mva. for betaling med faktura via Collector, uavhengig av total ordreverdi.

Slik betaler du med faktura:
Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står registrert i folkeregisteret.
Velg betaling med Collector «Betal om 30 dager».
Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Collector kan Collector gjennomføre en kredittsjekk på deg. Dette vil du bli varslet om i etterkant.
Du skal innen 14 dager motta en faktura per epost, til den e-postadressen du har oppgitt ved bestilling.

Ved manglende betaling sendes skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke denne fristen vil inkasso bli iverksatt. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter, inkasso- og purregebyr i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven. Alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura bes rettes mot Collector. Kontaktinformasjon finner du på www.collector.no.

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Fast delbetaling via Collector

Når du velger fast delbetaling («Del din betaling opp») er det Collector som håndterer dette. Eventuelle delbetalingsgebyrer (renter og fakturagebyr) for månedlige fakturaer tilkommer direkte fra Collector, og du betaler fakturagebyr à 39,- inkl. mva.

Slik handler du med delbetaling:
Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står registrert i folkeregisteret.
Velg betaling med Collector «Del din betaling opp».
Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Collector kan Collector gjennomføre en kredittsjekk på deg. Dette vil du bli varslet om i etterkant.

Du vil motta en kontoavtale per post fra Collector etter kort tid, som du skal fylle ut og sende tilbake.
Mer om delebetaling kan du lese her.
Alle spørsmål vedrørende faktura/delbetaling/kontoavtale bes rettes mot Collector. Kontaktinformasjon finner du på www.collector.no.

Kontaktinformasjon til Collector:
22900122
miinto@collector.se

Alminnelige vilkår kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt


Gavekort eller rabattkode

Dersom du har en gavekortkode eller en rabattkode du ønsker å bruke på miinto.no skal du tilføye og aktivere koden i din «shoppingbag», hvor det står «Har du et gavekort? Tilføy det her» før du går videre til sikker betaling. Dersom ikke annet er opplyst dekker gavekortet kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på gavekortet/rabattkoden. Du kan ikke kombinere flere rabatt-/gavekortkoder på samme kjøp.

Dersom du har glemt å legge inn rabattkoden/gavekortkoden før betaling kan dessverre ikke miinto endre på dette i etterkant av at bestillingen er gjort.

Fraktpris

Innenlands (i Norge) er det gratis frakt på alle bestillinger over 499,-. For bestillinger på mindre enn 499,- koster frakten 69,-.

Angrerett og retur

Hos miinto.no returnerer du helt kostnadsfritt.

Som kunde har du alltid 14 dagers ubegrenset angre- og returrett, som gjelder fra den dagen du har fått varen, eller angrerettskjema dersom dette leveres senere enn varen, levert.
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten eller bytte varen du har kjøpt i en annen størrelse eller farge, skal du melde fra innen 14 dager etter at varen er levert/hentet ut på utleveringsstedet. Dette skal meldes via vårt online returskjema som du finner ved å klikke på lenken her: RETURSKJEMA

Etter at online returskjema er utfylt skal du skrive ut returblanketten og legge denne sammen med varen som skal sendes i retur. Du skal pakke varen forsvarlig, i samme emballasje som du har mottatt den i. Bruk av angreretten skal meldes fra om via online returskjema, eller direkte til butikken du skal returnere varer til, innen 14 dager fra varens mottak. Varen skal sendes i retur innen 14 dager etter at du har meldt fra om bruk av angreretten. Pakken skal sendes i retur med ferdig frankert retur-fraktetikett som du mottok sammen med varen(e). Skulle du mot formodning ikke ha mottatt denne kan den skrives ut fra ordrebekreftelsen du har fått på e-post eller ved registrering av vårt elektroniske RETURSKJEMA. Returpakken innleveres på ditt nærmeste postkontor (Ikke Mypack).

Varer som er brukt, utover det som normalt kan gjøres i fysisk butikk (dvs. prøvd) vil du bli belastet for eventuell verdireduksjon på varen. Dersom varen er brukt på så måte at den ikke kan selges videre vil du motta varen i retur, og bli belastet hele beløpet for varen.

Dersom du ikke har brukt online returskjema skal du melde fra direkte til butikken som har levert varen om din retur.

Dersom du har mottatt varer fra flere ulike butikker skal varene returneres separat, til hver enkelt butikk som har levert varer til deg. Det er ditt ansvar å sørge for at varene sendes til riktig butikk, og at varen ankommer butikken.

Varen(e) skal hentes ut på utleveringssted FØR de(n) sendes i retur. Dersom du unnlater å hente ut varen på utleveringsstedet, og den går i retur tilbake til butikken som har avsendt denne, vil du belastes for returportokostnadene som faller på butikken. Du vil ikke motta penger i retur/få kansellert din faktura før returen har ankommet butikken. Dersom du ønsker varen reavsendt etter at den er blitt retursendt til butikken skal du selv dekke fraktomkostningene for dette.

Retursendinger kan ikke sendes gjennom Mypackutleveringssted, men må sendes med Posten Norge eller annen fraktleverandør som kan benyttes av privatpersoner. Du kan ikke returnere pakken(e) med samme fraktetikett som du fikk varen(e) tilsendt med, og denne må fjernes fra emballasjen for å unngå forvirring hos posten. Ved gjenbruk av fraktetikett vil du bli belastet for omkostningene av dette.

Dersom du har valgt faktura eller delbetaling gjennom Collector som betalingsmetode vil du ikke motta ny faktura. Du skal selve trekke fra beløpet for varen du har returnert på din faktura og betale denne.

Ved godkjent retur får du refundert penger direkte tilbake til ditt betalingskort så snart butikken har mottatt varen din i retur. Dersom du har unnlatt å bruke online returskjema vil det kunne ta noe lenger behandlingstid da refusjonen gjøres manuelt. Dersom du har valgt fakturabetaling gjennom Collector vil beløpet for varen, og frakten du opprinnelig har betalt, bli slettet fra din faktura.


Reklamasjon

Eventuelle feil eller mangler ved produkter/varer levert fra en butikk, bestilt gjennom miinto.no, skal oppgis innen 2 måneder etter du har oppdaget feilen. Det er din plikt å angi, og forklare, hvordan feilen eller mangelen viser seg. Dersom du oppdager en feil ved varen, skal du rette henvendelsen direkte til den butikken du har mottatt varen fra. Du kan som utgangspunkt kun klage over feil som viser seg innen 2 år etter du har fått varen levert. For varer med begrenset holdbarhet er din klagemulighet avgrenset av holdbarhetsperioden miinto.no har gitt deg beskjed om. Du kan som forbruker velge om varen skal repareres eller byttes. Unntaket til denne hovedregelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre uforholdsmessige store omkostninger for miinto.no, eller butikken som har levert varen.

Miinto kan alltid kontaktes på nedenstående adresse:
Miinto.no A/S
Ensjøveien 16
0655 Oslo

Telefon: 22413635

E-post: info@miinto.no

Opplysningsplikt

Avtaler (kjøpsbestillinger) kan inngås på norsk eller engelsk, og oppbevares av virksomheten i 5 år, i henhold til bokføringsloven. Det er ikke mulig å komme til kontrakten etterfølgende via vår website. Hvis du ønsker å få tilsendt et nytt eksemplar av kontrakten pr. e-post, send oss en e-post til: info@miinto.no.

Orders abroad

Most stores online at miinto.no can ship products abroad, within Europe. If the store you have placed an order at can not deliver abroad, your order will be declined within 48 hours, and the reservation made on your credit card will be cancelled.
All orders placed that ship abroad are subject to customs regulations, and you will be asked to pay VAT and any customs charges that incur.
If you neglect to collect your product on arrival you will be charged for any fees the store has to pay for its return to sender.
Unfortunately we do not offer free shipping or returns for abroad orders.