SUMMER SALE - SPAR OPPTIL 60% | Fri frakt ved kjøp over 499,-

SUMMER SALE - SPAR OPPTIL 60%

Meny
GRATIS FRAKT OVER 499,- OG ALLTID GRATIS RETUR
Kurv
0

Din shoppingbag er tom...

Daniel Wellington (17)

Grunnleggeren av Daniel Wellington er Filip Tysander. Grunnen til at klokkemerket fikk navnet Daniel Wellington er helt tilfeldig. Tysander møtte en hyggelig og fascinerende engelsk gentleman på en av sine lange reiser. Engelskmannen var ulastelig kledt, men allikevel upretensiøs. Han hadde også en spesiell interesse for gamle vintage klokker, som han bar på gamle reimer. Nå kan du nok allerede gjette hva denne mannen het – Daniel Wellington, selvfølgelig. Da Filip noen år senere besluttet seg for å skape et eget sortiment av klokker, så var det denne mannen som var inspirasjonskilden til det hele. Derfor heter altså Tysanders kolleksjon av klokker Daniel Wellington.

Tidløst og elegant

Tysanders kolleksjon skulle avspeile den tilbakelente, tidløse og kule englenderen. Det skulle være klokker som aldri går av moten. Og slik ble det. Kolleksjonen så dagens lys i Uppsala i 2011, og består av stilrene, runde urskiver i elegant utførelse, og i en diameter på mellom 26 med mer og 40 med mer. Materialet er stål eller rosa gullbelagt, og skivene er klassisk hvite med index eller Swarovski-sten. Det finnes mange forskjellige modeller. Men forskjellen i uttrykket ligger først og fremst i valget av reim. Klokkene kan bæres med klassisk lærreim i gyldenbrun eller svart for et enkelt og raffinert uttrykk – eller du kan velge de utradisjonelle og sporty NATO-tekstil-reimene. Disse fås i mange forskjellige fargekombinasjoner, og er med på å gi klokka det kule utseendet som preger motebildet for tiden. Individualitet og fleksibilitet er omdreiningspunkt for Daniel Wellington. Derfor leveres klokkene med et lite skrue-verktøy. Dermed kan du selv skifte reim på uret ditt og få det uttrykket som passer dagens humør eller aktivitet.

En suksess over hele verden

Med sin kolleksjon, har Daniel Wellington klart å gjenskape den enkle og stilbevisste klokkemoten som passer til enhver anledning. Nettopp dette er det mange som har fått øynene opp for. Daniel Wellington er etterspurt over hele verden, og suksessen skyldes blant annet merkets spesielle tilgang til markedet og de sosiale mediene. På rekordfart har merket funnet veien til over 6 000 forhandlere fordelt på mer enn 40 land. Merket er dessuten også en kjempesuksess på forskjellige sosiale medier, og Daniel Wellington kan blant annet skryte av mer enn 2,2 millioner følgere på Instagram. De er hele tiden i kontakt med fansen, og Daniel Wellington utfordrer konstant tilhengerne med nye konkurranser, ideer og annen inspirasjon. Hver dag sender fansen bilder av seg selv og deres liv, og selvfølgelig Daniel Wellington-klokkene sine. De beste bildene blir lagt på Instagram hvor de fungerer som inspirasjon, og kommenteres fra alle verdenshjørnene.

Et ungt moderne ikon

Det er ikke mer enn 8 år siden Daniel Wellington ble grunnlagt. Men merket er allerede et moderne ikon. For mange tilhengere og fans er Daniel Wellington ikke bare en klokkeprodusent. Daniel Wellington har blitt selve begrepet for en ung og moderne livsstil og kilde til daglig inspirasjon og kommunikasjon.

Filter Fjern alle

KJØNN

Kategorier

UNDERKATEGORI

Størrelser

Farger

Pris

Pris mellom - NOK

17 produkter funnet

Behov for hjelp?

Kontakt oss her
eller finn svar i vår FAQ

Gratis frakt

På bestillinger over 499,-

Shop lokalt på nett

Hos Miinto handler du fra over 400 lokale norske motebutikker

Gratis retur

Bytt eller returner din ordre innenfor 30 dager

+90.000 produkter

Fra mer enn 2.000 brands.