Verdens beste klesbutikker på et sted
Verdens beste klesbutikker på et sted
Handlekurv 0

Handlekurven din er tom..

GRATIS FRAKT OVER 499,- OG ALLTID GRATIS RETUR

GRATIS FRAKT OVER 499,-

FRI RETUR INNEN 14 DAGER

Tilbake

Chanel Vintage

Av alle verdens luksusmerker er det noe helt spesielt over Chanel. Dette merket har så godt som alle hørt om, og merket er kjent også langt utenfor deres kundegruppe. Her hos Miinto har vi et glimrende utvalg av Chanel vintage, slik at alle skal kunne unne seg litt luksus. Det er tross alt lite som piffer opp et antrekk som en veske fra Chanel. Å handle vintage er også en bærekraftig måte å handle på, noe som er bra både for miljøet og garderoben din. Hvordan er det å handle bærekraftig bra for garderoben din lurer du kanskje på? Svaret er enkelt, du gir garderoben din plagg som er av bedre kvalitet, men som også er unike og som få andre har. Klassiske produkter er bakgrunnen for Chanels enorme suksess, noe som nok også ligger bak dette ledende motehusets suksess med luksusprodukter på sosiale medier. Det er få ting som stiger mer i verdi enn en Chanel-veske. Når et produkt fra Chanel kjøpes, så skal du ikke bare tenke på det som enda et motekjøp, men som en investering. Det er også slik at når man først har fått tak i en veske fra Chanel, så har man sjelden lyst til å gi den videre. Veskene tilfører hvilket som helst antrekk en følelse av luksus, stil og eleganse. Det er et av de største, om ikke det største, og mest kjente merkene i verden, som har designet og skapt en helt unik rekke med ikoniske plagg og produkter.

Det ultimate luksusmerket

Et av spørsmålene man kan stille seg når det gjelder Chanel, er hvorfor merket har den posisjonen det har? Den korte versjonen er at Chanels suksesshistorie kan kokes ned til mennesket bak – visjonæren, foregangskvinnen, designtalentet og ikonet – Coco Chanel. Da hun etablerte merket sitt på tidlig 10-tallet, hvor det begynte som en hatteforretning, var det få som kunne forutse alt hva Chanel skulle ende opp med å bli og hvordan det ville prege motebildet i nå over et århundre. Coco Chanel revolusjonerte og definerte kvinnemoten på 20-tallet. Hun skapte det ikoniske plagget som vi i dag kjenner som “den lille sorte”, hun har skapt noen av de vakreste «haute couture»-plaggene i historien og gitt oss et av de mest ikoniske produktene noensinne, nemlig parfymen Chanel no. 5. Det er helt klart et av merkets største gullegg og sannsynligvis verdens mest kjente parfyme. Den har ganske enkelt en historie som vanskelig, om i det hele tatt, kan kopieres.

Deretter kom den rutede 2.55-vesken, som den dag i dag ikke har forandret seg stort fra da den ble lansert i 1955. Coco Chanel er simpelthen en av motehistoriens mest ikoniske, definerende, betydningsfulle og kjente navn, som også har banet vei for en annen kjent og like ikonisk moteskaper, som etter Coco Chanels død videreførte og ekspanderte Chanels posisjon i moteverdenen. For de som ikke vet, så snakker vi selvfølgelig om Karl Lagerfeld – mannen som har ivaretatt Coco Chanels myteomspunnede og legendariske ånd og manifistert Chanels ikoniske posisjon. Selve definisjonen av «parisian chic». Det er få merker som i dag har den samme respekten og annerkjennelsen som Chanel. Noe som ikke ville ha vært mulig uten Coco Chanel og Karl Lagerfelds grenseløse talent og kompromissløse visjon.

En blanding av det tidløse og det nye

Chanel. De to C-ene som krysser klinger former en av verdens mest ikoniske og berømte logoer. Det er en logo som de aller fleste kvinner og menn kjenner, og det er en logo som minner oss om ballerinasko og «boucléjakker», om rutesydde, også kjent som kviltede, vesker og Marilyn Monroe svøpt i Chanel no.5. Om noen, så var det Marilyn som hadde denne auraen av uoppnåelig, ufravikelig stil og luksus som vi forbinder med merket. For alt det Chanels suksess som motehus bygger på, er klassisk.

Fordelen med å handle vintage gir deg muligheten til å ta del i og føle på noe som har hatt historisk betydning og som fortsetter å ha liv, gjennom sin nye eier. Vintage er den perfekte måten å piffe opp antrekk med unike detaljer. For at noe skal kunne kalles vintage, skal det ikke kunne dateres senere enn 70-tallet. Dette tiåret og tiårene før hadde et helt annet fokus på hvordan klær og vesker ble laget, hvor håndverkstradisjonen stod sterkt og kvalitet var kompromissløst. Derfor, når du handler vintage, vil du også merke at plaggene nesten ikke har tatt skade av årenes løp. Det er kvalitet i alle ledd og vintage Chanel er i en klasse for seg. Det finnes virkelig ingen ulemper med å handle vintage. Du får eiendeler med sjel, upåklagelig kvalitet, unikt design og det er godt for miljøet. Skulle du noen gang være så heldig at du kan investere i noe vintage fra Chanel, så har du en eiendel for livet. Er man så heldig å arve noe vintage Chanel, så har man vunnet i livets lotteri.

I dag er suksessen deres mye bredere enn å ha et historisk tungtveiende navn. Chanel er nemlig også nummer én når det kommer til det digitale, og har over 1 million følgere på YouTube og 27 millioner på Instagram, i tillegg til andre ambisiøse digitale prosjekter som kommer. At et merke klarer å holde seg relevant i over 100 år, er mildt sagt imponerende og noe det står stor respekt av. Noen merker er heldig å skape en ting som får historisk verdi, men alle ting Chanel har gitt oss og som har blitt ikonisk, er unikt. Vi har alle en forkjærlighet for det tidløse, men vi jakter stadig det nye. Vi vil simpelthen ha en blanding av begge deler. Nettopp derfor elsker vi Chanel vintage, og da spesielt en Chanel-veske. Det er retro, tidløst og moderne på samme tid, og her hos Miinto kan du nå også finne den som passer perfekt til deg og din stil. Det er en investering for livet og en investering du aldri vil angre.

Filter

1621 resultater

Side 1 av 17

Neste

Side 1 av 17